دعاوی خانواده
موضوعات داغ

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی از ابتدا تا انتها، شرایط طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی از ابتدا تا انتها شامل چه مواردی است؟

مراحل طلاق توافقی به سلسله اقداماتی است که زوجین از ابتدای قصد خود مبنی بر طلاق توافقی تا انتهای آن که صدور طلاق نامه است باید انجام دهند. شناخت این مراحل و سلسله مراتب در پرونده های طلاق توافقی به زوحین جهت اخذ طلاق در سریع ترین زمان کمک می نماید. زوجنین می توانند با شناخت این مراحل بدون اعطای وکالت به وکیل دادگستری مبادرت به اخذ طلاق توافقی نمایند. البته بسیاری از زوجین تمایل دارند تا کلیه مراحل طلاق خود را به بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران بسپارند. مسلما اعطای وکالت به وکیل خانواده مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 چنانچه به دنبال وکیل طلاق توافقی هستید باید قبل از هر چیز، با خصوصیات وکیل خوب طلاق توافقی آشنا شوید. قبل از اعطای وکالت به وکیل طلاق باید از حق الوکاله طلاق توافقی، هزینه طلاق توافقی، مراحل طلاق توافقی و مدت زمان طلاق توافقی آگاه شوید. در زیر نام بهترین وکیل طلاق توافقی تهران با شماره و آدرس وکیل جهت مشاوره رایگان حقوقی تلفنی و آنلاین درج شده است.

تصویر زن و مرد پشت به هم در مراحل طلاق توافقی
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

جدول انتخابی بهترین وکیل طلاق تهران:

لقب وکیل:  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، وکیل طلاق توافقی، وکیل طلاق غیابی، وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی.
تخصص وکیل:       انجام طلاق توافقی در سریع ترین زمان ممکن، دادخواست طلاق توافقی،  اخذ طلاق توافقی بدون شرکت زوجین در جلسات مشاوره اجباری، اخذ طلاق توافقی بدون نیاز به حضور زوجین در دفتر وکالت، طلاق توافقی بدون شرکت زوجین در جلسات دادگاه خانواده و دفترخانه طلاق، امکان انجام طلاق توافقی شهرستانی ها در محاکم دادگاه خانواده تهران.
معیارهای انتخاب وکیل:   حق الوکاله طلاق توافقی، مدت زمان طلاق توافقی، آشنایی کامل به مراحل طلاق توافقی و روند طلاق توافقی، تجربه و سابقه وکیل طلاق توافقی.
حق الوکاله وکیل: برای دو وکیل 16 میلیون و برای یک وکیل 10 میلیون تومان است.
توانایی های وکیل:  طرح دادخواست طلاق توافقی بدون اخذ وقت مشاوره طلاق، طلاق توافقی بدون گواهی عدم انصراف از طلاق، اخذ رای طلاق توافقی، اخذ گواهی عدم امکان سازش، ثبت و امضای طلاق توافقی در دفترخانه طلاق، آشنایی به قانون جدید طلاق توافقی، اشراف به مراحل طلاق توافقی.
درصد موفقیت وکیل:   99 درصد پرونده های طلاق توافقی با موفقیت انجام شده است.
مدت زمان طلاق توافقی:  7 روز کاری الی حداکثر 30 روز.
سایت وکیل معروف مرحع معرفی بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی
سایت وکیل معروف مرجع معرفی بهترین وکیل

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

مراحل طلاق توافقی بدون وکیل به چه نحو است؟

چنانچه قصد دارید طلاق توافقی بدون وکیل را انجام دهید ابتدا لازم است که مراحل طلاق را بدانید. در وهله اول می بایست بر سر موضوعاتی همچون مهریه، نفقه معوقه، نفقه حال، نفقه فرزندان، اجرت المثل ایام زندگی مشترک، جهیزیه، حضانت فرزندان مشترک توافق نمایید. لازم به ذکر است باید توافقنامه طلاق توافقی تهیه و تنظیم نمایید. همچنین می توانید جهت تنظیم توافق نامه طلاق توافقی به بهترین وکیل خانواده تهران مراجعه نمایید. تهیه این توافقنامه از ضرویات طلاق توافقی بوده و طرفین و یا وکلای آن ها طبق این توافق نامه در دادگاه خانواده عمل می نمایند.

باید بدانید مدت زمان طلاق توافقی بدون وکیل طولانی تر بوده و زوجین علاوه بر توافق نامه طلاق توافقی به گواهی عدم انصراف از طلاق از دفاتر مشاوره خانواده نیز نیاز دارند. در صورتی که با اعطای وکالت به وکلای سایت وکیل معروف، دیگر نیازی به اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق و تنظیم توافق نامه طلاق توافقی نمی باشید. با اعطای وکالت به وکلا، این مدارک توسط وکیل بدون نیاز به حضور زوجین اخذ می شود. در ادامه مراحل طلاق توافقی با وکیل و بدون وکیل به صورت تیتر وار بیان می گردد. همچنین می توانید برای مشاوره حقوقی رایگان با بهترین وکیل طلاق تهران تماس حاصل نمایید.

تصویر وکیل آشنا به طلاق توافقی با کروات قرمز در حال لمس صفحه لمسی مانیتور
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری متخصص طلاق توافقی:

صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای دادگستری تهران و فارق التحصیل دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری قوه قضاییه ایران میباشد. عرب با پانزده سال سابقه درخشان وکالت، موفق به انجام ده ها پرونده طلاق توافقی در سریع ترین زمان ممکن شده است. از تخصص های وی، اخذ گواهی عدم امکان سازش و رای طلاق  بدون حضور زوجین در جلسات مشاوره خانواده و جلسات دادگاه میباشد. در این مورد حتی نیازی به حضور زوجین در دفترخانه طلاق نمی باشد و ایشان با وکالت اعطایی، دفتر طلاق را در دفترخانه از طرف موکل امضا مینمایند. عرب  با دانش و اشراف به مراحل طلاق توافقی و انجام طلاق های توافقی متعدد، یکی از بهترین وکیل خانواده تهران شناخته می شود.

وی در طول این سال ها، وکیل ایرانی های ساکن خارج از کشور در انجام طلاق توافقی فوری و غیابی بوده است. می توانید در شبکه اجتماعی واتس اپ و یا شبکه اجتماعی تلگرام از مشاوره رایگان طلاق توافقی با ایشان  بهره ببرید و از نحوه و چگونگی طلاق توافقی مطلع شوید.

 

شماره موبایل صابر عرب: 09125370071

آدرس شماره 1: بلوار مرزداران، خیابان نسیبه، خیابان گلستان، نبش گلستان ششم، پلاک 2

آدرس شماره 2: بلوار میرداماد، روبروی آزمایشگاه مسعود، پلاک 349

” مراجعه حضوری در دفتر فقط با هماهنگی و تعیین وقت قبلی میسر میباشد.”

 

وضعیت مهریه زوجه در طلاق توافقی چگونه است؟

بهتر است بدانید در طلاق توافقی همانطور که از نامش پیدا است زوجین بر سر تمام موضوعات مالی و غیر مالی توافق می نمایند. یکی از مسائل مالی مهم در طلاق توافقی موضوع مهریه زن است. طرفین می توانند در ازای بخشش کل یا جز مهریه به طلاق توافقی رضایت بدهند. اما اغلب زوجه برای راضی کردن زوج به طلاق توافقی که سریع ترین و راحت ترین طلاق به شمار می رود، کل مهریه خود را ابراء می نمایند. ابراء به معنی چشم پوشی کردن از مهریه است. به این معنی که مرد در ازای بخشش مهریه از سوی زن راضی به طلاق توافقی می شود.

زوجه می تواند با تراضی زوج، کل مهریه یا بخشی از آن را از وی اخذ نماید. در صورتی که زوج با پرداخت کل مهریه یا بخشی از آن موافقت ننماید، زوجه می تواند از طریق طلاق یک طرفه خواستار طلاق شود. بدیهی است از آن جا که حق طلاق با مرد است، طلاق یک طرفه از سوی زن پروسه ای بسیار طولانی و طاقت فرسا دارد. در صورتی که احدی از زوجین غایب یا مفقود باشد نیز امکان صدور رای طلاق به صورت غیابی وجود دارد. توصیه می شود با بهترین وکیل طلاق غیابی در تهران مشاوره حقوقی انجام دهید.

 

تصویر دو حلقه ازدواج بر روی یک بسته 20 دلار آمریکا
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

آیا نفقه زن در طلاق توافقی توسط مرد پرداخت می شود؟

همانطور که در مبحث مهریه در طلاق توافقی بیان شد در طلاق توافقی زوجین بر سر تمامی موضوعات مالی و غیر مالی بایست توافق انجام دهند. یکی از این مسائل موضوع نفقه معوقه و حال زوجه می باشد. بانوان معمولا جهت جلب رضایت زوج برای طلاق توافقی کل نفقه معوقه گذشته و حال خود را میبخشند. البته این امر کاملا به توافقات زوجین بستگی دارد و چنانچه زوج با پرداخت نفقه موافقت نماید علاوه بر طلاق توافقی، می بایست مبلغ مورد توافق را به زوجه پرداخت نماید. این مبلغ یا توسط طرفین مشخص می شود یا بر آورد قیمت آن را بر عهده کارشناس رسمی دادگستری قرار می دهند.

آیا زن می تواند اجرت المثل ایام زوجیت را در طلاق توافقی از مرد مطالبه نماید؟

ابتدا باید تعریف مناسبی از اجرت المثل ایام زندگی مشترک ارائه دهیم. اجرت المثل ایام زندگی مشترک مبلغی است که کارشناس برای سال هایی که زن در خانه مرد مشغول به فعالیت خانه داری بوده است مشخص می نماید. در جواب باید گفت بله. در صورتی که مرد در توافق نامه طلاق توافقی با پرداخت مبلغ اجرت المثل ایام زندگی مشترک موافقت نماید، پرداخت آن بر مرد واجب می شود. اما در عمل بسیاری از بانوان، برای رضایت مرد به طلاق توافقی کلیه حق و حقوق مادی و معنوی خود از جمله اجرت المثل ایام زوجیت را به مرد ابرا می نمایند. طرفین می توانند در توافق نامه طلاق توافقی مبلغ مشخصی را از این جهت تعیین نمایند.

تصویر زن و شوهر نشسته روی مبل در حال صحبت با وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

حضانت فرزندان مشترک در طلاق توافقی به چه نحو است؟

1_  یکی از مواردی که زوجین در توافق نامه طلاق توافقی در خصوص آن توافق انجام می دهند موضوع حضانت فرزندان مشترک است.

2_ طبق قانون حضانت دختر و پسر تا 7 سال با مادر و پسر از 7 تا 15 با پدر و دختر از 7 تا 9 با پدر می باشد. اما زوجین می توانند هر توافقی با یکدیگر بنمایند. به عنوان مثال حضانت دختر 5 ساله با پدر باشد و حضانت پسر 10 ساله با مادر. دادگاه بر اساس توافق زوجین مبادرت به صدور رای طلاق توافقی می نماید.

3_ با حدوث شرایط جدید، زوجین می توانند بعد از طلاق نیز درخواست حضانت فرزندان مشترک را درخواست نمایند.

4_ در صورتی که زوجه از زوج وکالت طلاق داشته باشد، ملاک حضانت، توافقات زوجین در وکالت نامه خواهد بود.

5_  با ازدواج زن، حق حضانت فرزند تحت حضانت از وی سلب می شود.

برای آشنایی صفر تا صد با قوانین حضانت و چکونگی اخد حضانت فرزند توصیه می شود حتما مقاله وکیل حضانت فرزند دختر یا پسر را مطالعه فرمایید.

 

 جهیزیه زن در طلاق توافقی چگونه مسترد می شود؟

1_ زوجین می توانند در توافق نامه طلاق توافقی بر سر چگونگی استرداد جهیزیه، تعداد و اقلام، لیست و سیاهه و زمان استرداد آن با یکدیگر توافق نمایند.

2_ ملاک دادگاه برای صدور رای طلاق توافقی و مشخص نمودن وضعیت استرداد جهیزیه همان توافقی است که فی مابین زوجین صورت گرفته است.

3_ چنانچه جهیزیه قبل از صدور رای طلاق توافقی کماکان در اختیار زوج باشد، زوجه می تواند بعد از طلاق، نسبت به استرداد جهیزیه دادخواست حقوقی بدهد.

تصویر طلاق روی کاغذ که پاره شده است و زن و مرد در طلاق توافقی جدا می شوند.
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

قانون جدید طلاق توافقی چه موارد الزامی را برای طلاق توافقی پیش بینی نموده است؟

طبق قانون جدید طلاق توافقی زوجین در صورتی که قصد جدایی داشته باشند نمی توانند ابتدا به دادگاه خانواده مراجعه نمایند. ایشان می بایست قبل از طرح دادخواست طلاق توافقی در محاکم خانواده، با شرکت در چندین جلسه مشاوره اجباری، مبادرت به اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق نمایند. بعد از اخذ این گواهی زوجین می توانند دادخواست طلاق توافقی را تقدیم مرجع قضایی نمایند. زوجین جهت اخذ این گواهی ابتدا باید در سامانه نوبت دهی مشاوره طلاق توافقی ( تصمیم) وابسته به بهزیستی کشور به آدرس اینترنتی www.behzisti.ir مراجعه نمایند.

مدت زمان طلاق توافقی:

مدت زمان طلاق توافقی با وکیل و بدون وکیل با یکدیگر متفاوت است. وکلای سایت وکیل معروف در 7 الی 30 روز کاری کلیه مراحل طلاق توافقی را انجام می دهند. این زمان برای طلاق توافقی بدون وکیل 3 الی 6 ماه به طول می انجامد. مسلما مدت زمان طلاق توافقی با وکیل به دلیل آشنایی و اشراف وکیل به مراحل و تشریفات طلاق بسیار سریع تر خواهد بود.

یکی دیگر از دلایل طولانی بودن پروسه طلاق بدون وکیل این مهم است که زوجین جهت طرح دادخواست طلاق توافقی می بایست در چند جلسه مشاوره اجباری خانواده شرکت نمایند و گواهی عدم انصراف از طلاق را دریافت نمایند. اخذ این گواهی برای زوجین بسیار طولانی و طاقت فرسا می باشد. وکلای وکیل معروف، با آشنایی و اشراف به قوانین بدون نیاز به گواهی عدم انصراف، طلاق توافقی را انجام می دهند. که این امر باعث می شود که ایشان در سریع ترین زمان ممکن طلاق شما را اخذ نمایند.

 

گواهی عدم انصراف از طلاق توافقی:

همانطور که در بالا بیان گردید، زوجین جهت طرح دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات قضایی ابتدا به گواهی عدم انصراف از طلاق نیاز دارند. این گواهی توسط مشاورین بهزیستی خانواده مورد تایید قوه قضاییه صادر می شود. این گواهی، عدم موفقیت مشاورین خانواده برای انصراف زوجین به طلاق را اثبات می نماید. بعد از اخذ این گواهی زوجین قادر می باشند که دادخواست طلاق توافقی را تقدیم دادگاه خانواده نمایند.

 

گواهی عدم بارداری در طلاق توافقی:

یکی از مدارک مهم جهت صدور رای طلاق و گواهی عدم امکان سازش توسط محاکم دادگاه خانواده، گواهی عدم بارداری زوجه است. این گواهی در هر یک از آزمایش گاه های سراسر کشور قابل دریافت می باشد. این گواهی جهت ثبت طلاق در دفترخانه لازم بوده و سر دفتر طلاق بدون وجود این گواهی قادر به ثبت طلاق توافقی نمی باشد. در صورتی که زوجه باردار باشد، طلاق توافقی صادر می شود اما باید حق و حقوق جنین مشخص  گردد.

تصویر کارتونی زن و شوهر در حال دعوا و جر و بحث با صدای بلند
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

گواهی عدم امکان سازش چیست و توسط چه مرجعی صادر می شود؟

در اصطلاح حقوقی به رای طلاق توافقی، گواهی عدم امکان سازش می گویند. این گواهی همان رای طلاق توافقی است که مدت 3 ماه اعتبار دارد. معنای این گواهی این است که دادگاه علی الرغم تشکیل جلسه و ارجاع امر به داوری و مشاوره موفق به سازش زوجین نشده و مصلحت طرفین را در طلاق دانسته است. زوجین می بایست ظرف مدت 3ماه نسبت به ثبت طلاق در دفترخانه اقدام نمیاند. در غیر این صورت، منقضی می گردد و طرفین مجبور خواهند بود جهت طلاق توافقی مجددا دادخواست ارائه دهند.

 

گواهی سلامت بکارت در طلاق توافقی:

یکی دیگر از گواهی هایی که ممکن است در طلاق توافقی صادر شود گواهی سلامت بکارت زوجه است. در صورتی که زوجین در طول مدت زناشویی، با یکدیگر رابطه جنسی نداشته باشند و دختر در اصطلاح باکره باشد، با درخواست زوجه و اثبات این موضوع در پزشک قانونی، گواهی سلامت بکارت توسط مرجع قضایی صادر می شود. مزیت این گواهی برای زوجه این موضوع است که با این گواهی می تواند نام همسر خود را بعد از طلاق از شناسنامه حذف نماید.

 

داوری در طلاق توافقی:

باید بدانید بعد از طرح دادخواست طلاق توافقی و ارجاع پرونده به یکی از شعب دادگاه خانواده، قاضی شعبه موضوع را جهت سازش زوجین به شورای حل اختلاف و داوری ارجاع می دهد. نظر این داوران و شورای حل اختلاف در صدور رای طلاق و گواهی عدم امکان سازش مهم می باشد. در صورتی که داوری و شورای حل اختلاف صدور طلاق را به صلاح زوجین تشخیص دهند، دادگاه خانواده مبادرت به صدور رای می نماید.

تصویر مراحل طلاق توافقی بر روی تخته سیاه به شکل گرافیتی
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

طلاق نامه محضری در دفترخانه طلاق:

طلاق نامه سندی است که پس از ثبت طلاق در دفترخانه و امضای دفاتر طلاق توسط زوجین و یا وکلای ایشان توسط محضر صادر می شود. این سند مثبت واقعه طلاق زوجین می باشد و سندی رسمی و لازم الاجرا است.

 

مزایای استفاده از وکیل طلاق توافقی

1_ صرفه جویی در وقت زوجین و عدم صرف روق در دادگاه ها و جلسات مشاوره و داوری

2_ عدم تنش و درگیری زوجین در جلسات دادگاه

3_ سرعت اخذ طلاق توافقی

4_ عدم نیاز به اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق

5_ حضور وکلا در جلسات دادگاه، مشاوره، داوری

6_ عدم اتلاف هزینه و وقت زوجین

7_ امضای دفاتر طلاق در دفترخانه توسط وکلای دادگستری

8_ تنظیم توافق نامه طلاق نامه طلاق توافقی در دفتر وکیل توسط وکیل دادگستری

9_ جلوگیری از تنش و دعوای زوجین به فرزندان

10_ تهیه و تنظیم دادخواست طلاق توافقی توسط وکیل و جلوگیری از طرح اشتباه دادخواست

تصویر وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی در دفتر کار خود در حال تحریر لایحه کنار ترازو عدالت
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

هزینه طلاق توافقی بدون وکیل:

1_ هزینه دادرسی میلغ تقریبی 500 هزار تومان

2_ هزینه تهیه و تنظیم دادخواست طلاق در دفتر خدمات قضایی مبلغ 200 هزار تومان

3_ هزینه 3 جلسه مشاوره اجباری خانواده هر جلسه 200 هزار تومان

4_ هزینه ثبت طلاق در دفتر خانه طلاق مبلغ 5 میلیون تومان

 

حق الوکاله وکیل طلاق توافقی در تهران:

باید بدانید یک وکیل قادر نیست وکالت دو طرف را بر عهده داشته باشد. در صورتی که هر دو زوج و زوجه مایل باشند تا وکیل بگیرند بایست به دو وکیل دادگستری وکالت اعطا نمایند. البته در مواردی ممکن است فقط یکی از زوجین تقاضای وکیل داشته باشد و زوج یا زوجه شخصا در دادگاه و جلسات داوری و مشاوره حاضر شود. حق الوکاله دو وکیل برای اخذ طلاق توافقی توسط وکلای سایت وکیل معروف 16 میلیون تومان است و برای یک وکیل مبلغ 10 میلیون تومان می باشد.

 

تصویر چند صد دلاری کنار کلمه طلاق توافقی در کنار قلب شکسته
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

 

مدارک طلاق توافقی:

1_ عقدنامه ازدواج

2_ کارت ملی و شناسنامه زوجین

3_ توافق نامه طلاق توافقی

4_ گواهی عدم بارداری

5_ گواهی عدم انصراف از طلاق

6_ وکالتنامه محضری در صورت اخذ حق طلاق از مرد در دفترخانه

 

شرایط طلاق توافقی:

زوجین در صورتی که بر مسئله طلاق اتفاق نظر داشته باشند و در موضوعات مادی و معنوی مانند مهریه، نفقه و اجرت المثل، حضانت فرندان و جهیزیه توافق نمایند می توانند مبادرت به درخواست طلاق توافقی نمایند. چنانچه احدی از زوجین حاضر به طلاق نباشد درخواست طلاق توافقی منتفی خواهد شد.

 

حق طلاق محضری در طلاق توافقی به چه نحو است؟

بسیاری از بانوان قبل از انجام پروسه طلاق، در فتر اسناد رسمی حاضر می شوند و مهریه و حق و حقوق خود را طبق سند رسمی به مرد ابرا می نمایند و در ازای آن وکالت نامه حق طلاق  محضری را از مرد می گیرند. ممکن است زن صرفا وکالت حق طلاق را از مرد اخذ نماید ولی مهریه و حق و حقوق خود را ابرا ننماید. در صورتی که زن از مرد حق طلاق داشته باشد باید طبق وکالت نامه تفویضی یک وکیل دادگستری برای مرد تعیین نماید. در این صورت چنانچه خود زن مایل باشد در جلسات دادگاه و داوری و مشاوره حاضر نشود، می بایست یک وکیل دادگستری دیگر را برای خود تعیین نماید تا دو وکیل دادگستری مرحل طلاق توافقی را به اتفاق انجام دهند. البته زن می تواند شخصا در جلسات دادگاه و یا مشاوره و داوری حضور پیدا نماید.

تصویر تابلو راهنمایی رانندگی با مضمون طلاق توافقی بین دو راهی
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

دادخواست طلاف توافقی چگونه تنظیم می شود؟

زوجین بعد از اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق می بایست به دفاتر خدمات قضایی مراجعه  کنند و مبادرت به تهیه و تنظیم دادخواست طلاق توافقی نمایند. دفتر خدمات قضایی وظیفه تنظیم دادخواست طلاق را دارند و به مراجعین کمک می نمایند. نکته مهم در تنظیم دادخواست طلاق توافقی مراجعه حضوری هر دو زوج و زوجه و امضای دادخواست طلاق از سوی هر دو نفر می باشد. همراه داشتن مدارک مورد نیاز طلاق توافقی نیز از دیگر ضروریات تنظیم دادخواست طلاق می باشد.

کلام پایانی:

طلاق توافقی نیازمند اشراف به مراحل طلاق توافقی دارد و اکیدا توصیه میشود جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و انجام طلاق توافقی فوری، هم زوج وهم زوجه انجام کلیه مراحل طلاق توافقی را به بهترین وکیل در ایران بسپارند. وکیل خانواده متخصص، بدون نیاز به حضور زوجین در هیچیک از جلسات مشاوره و جلسات دادگاه و حتی بدون نیاز به حضور زن و مرد در دفترخانه طلاق، کلیه مراحل را از طرف شما انجام خواهد داد. اعطای وکالت به وکیل خانواده مزایای زیر را دارد.

صرفه جویی در وقت و جلوگیری از اطاله روند طلاق توافقی

صرفه جویی در هزینه به دلیل اشنایی وکیل با نحوه انجام طلاق توافقی

تنظیم صحیح و اصولی دادخواست طلاق توافقی

عدم شرکت زن و مرد در جلسات اجباری مشاوره خانواده

شرکت نکردن زوجین در جلسه رسیدگی دادگاه خانواده

عدم نیاز به حضور زوجین در دفترخانه رسمی طلاق

جلوگیری از تنش و دعوای زوجین در مواجهه حضوری دادگاه خانواده

انجام طلاق غیابی بدون حضور احدی از زوجین از ابتدا تا انتها

تصویر دو حلقه ازدواج کنار هم بعد از طلاق توافقی
بهترین وکیل آشنا به مراحل طلاق توافقی

جهت مشاوره حقوقی تلفنی یا چت در واتس اپ می توانید با شماره صابر عرب وکیل پایه یک دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شماره وکیل  09125370071

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا